18 juni 2011

Low battery, please charge

Har varit sjukt nere hela dagen. Nere som i trött och slut alltså. Vaknade 08:00 och efter att ha käkat frukost och kollat på The Mentalist, så slumrade jag till en stund. Det brukar aldrig hända. Två vändor till butiken hjälpte inte ens. Vart inte ett dugg piggare. Men sen när jag inte orkade med något annat mera, så följde jag med mamma och pappa ner till stugan. Så där har jag suttit med huvudet böjt över en bok hela dagen. Snacka om att jag hade nackspärr sen i alla fall. Jäklars jäklar.

Började också känna mig förkyld senare mot dagen. Ont i hela kroppen, dovt i huvudet, ont i halsen. Så när vi kom hem slängde jag ihop en fisksoppa som jag just har kurerat mig med. Himla got blev det.

Just precis är mamma och pappa på väg bort och jag på väg att bli helt ensam hemma. Stört skönt. Har just snackat tv-serier med en rolig prick på internet och ska nu krypa upp i soffan och kolla på The Mentalist. Hela kvällen. Finns det något som kan få mig att bli frisk/förhindra den här förkylningen så är det fisksoppa och Simon Baker/Patrick Jane. Helt klart.

Inga kommentarer: