02 juni 2011

17.What do you see yourself doing in 10 years?

Är det bara svåra frågor i den här utmaningen eller?? haha. Eller egentligen är det väl inte frågorna som är svåra, utan svaren som är svåra att komma på. Nu känner jag mig jäkligt smart.

Men, var ser jag mig själv om 10 år? Jag har ju en sån där liten dröm om att bli en sån där människa som skriver böcker. Jag har alltid älskat böcker och har läst flytande sen jag var 5 år. Och jag älskar att skriva, så det känns ganska solklart tycker jag haha. Men det svåraste med det hela är att få en början. Och att fortsätta med ''projektet''. Skit svårt ju.

Skrev ju tidigare att jag har lite svårt att slutföra projekt jag börjat med så ja...kanske det är det som ligger och gnager? Att jag inte får ändan ur vagnen för att jag vet att jag tappar intresse snabbt för saker jag börjar fixa med. Hörrnini, ingen sa väl att livet skulle vara lätt att leva va? haha.

Men om jag blir bättre på att slutföra mina projekt så kanske, kanske, jag kan se mig själv vid en skrivbord om 10 år, i full fart med att skriva ner en rad eller två som kommer komma med i min bok. Man kan ju alltid drömma i alla fall. Och alla har ju olika drömmar. En del drömmer om att bli doktor, andra om att bli konditor. Jag drömmer om böcker och att få publicera en helt egen en vacker dag. Haha.

Inga kommentarer: