06 juni 2011

Sjukhusbesök

 Ikväll var mamma, pappa och jag till sjukhuset och hälsade på min gudmor/faster som har varit där inne några dagar för dubbelsidig lunginflammation. Hennes sänka låg på 300 och den ska helst vara under 10 så ja, ganska dålig var hon när hon åkte in förra veckan. Sänkan låg nu på 80, så doktorn tyckte det var tillräckligt lågt för att hon kanske skulle få åka hem imorgon. Och det är ju bra :) Dock så kommer hon stanna på Åland till slutet av veckan. Vila upp sig lite innan hon far hem till Sverige igen.

Det är inte ofta jag är till sjukhuset, och det borde man se som ett gott täcken right? Sist jag var till sjukhuset var när mamma och jag skjutsade mormor dit tidigare i år när hon skulle och ta prov angående borrelian. Och före det hade jag inte varit dit på ett halvår eller så. Men som sagt, det är ju bra det att man inte måste fara dit nå ofta. Själv är jag bara dit när någon anhörig ligger inne. Jag har aldrig själv måsta legat inne, ja sist var väl när jag var nyfödd och låg på BB haha. Och det är ju 18 år sen så att. Ganska lyckligt lottad är man ju, som ännu inte ha behövt ligga i en sal med massa människor, på ett ställe som endast luktar desinfektionsmedel haha.

Inga kommentarer: