06 juni 2011

21.Create a bucket list

En bucket list, det är ju en sån där ''saker jag ska göra före jag dör'' lista. Får se om jag kan knata ihop en. Ska försöka i alla fall!
  1. Flyga till Chicago. Hyra/låna/sno en grym röd cab och köra hela Route 66(när jag har körkort då haha.) Tänk att starta i Illinois, fortsätta in i Missouri för att köra en liten sväng in i Kansas. Gasa vidare in i Oklahoma och sen vidare till Texas, New Mexico och Arizona, för att sen sladda in med sidan före i Kalifornien. Amazing! 
  2. Se Kalifornien skyline nattetid. 
  3. Gå på Hollywood Walk of fame samt besöka Universal Studios
  4. Spendera en hel helg och lite därtill, på Disneyland.
  5. Simma med delfiner
  6. Tågluffa i Europa
  7. Resa till både Frankrike och Vatikanen och besöka de ställen de besöker i böckerna Da Vinci koden och Änglar och Demoner
  8. Skänka pengar till massa hjälporganisationer, samt åka ner till Afrika och hjälpa till där.
  9. Se New York skyline nattetid, och Ground Zero
  10. Komma över alla mina fobier
  11. Lära mig franska
  12. Fara på weekendresa till Irland, och speciellt uppsöka Galway Bay
  13. Gifta mig på en strand någonstans i USA
  14. Skaffa stor familj
  15. Besöka Graceland
  16. Lära mig att surfa
  17. Åka Orientexpressen eller Transsibiriska järnvägen
  18. Rida på en elefant
  19. Se sköldpaddsägg kläckas, och sen hur sköldpaddorna springer ner till vattnet
  20. Besöka Galapagosöarna
  21. Besöka Madam Tussauds i New York
  22. Samla så många speldosor så jag kan ge en var till alla i hela USA
  23. Lära mig att säga nej utan att känna skuld
  24. Träffa Dave Pelzer(författaren till de verklighetsbaserade böckerna ''Pojken som kallades det'' ''Pojken som inte fanns'' och ''Pojken som överlevde)och bara ge honom en kram för allt han gått igenom. 
  25. Hitta lyckan och meningen med livet
  26. Besöka personen som betytt massa för mig, och som gjort mig till den jag är idag, och tacka henne för allt hon gjort för mig. Allt hon kanske inte ens vet att hon gjort
  27. Skriva åtminstone en bestseller
  28. Äga ett Penthouse
  29. Bli en världsberömd fotograf
  30. Jag vill dö med känslan av att verkligen ha levat.

Inga kommentarer: