22 juni 2011

Joakim/Joakim

...Något var alldeles på tok. Joakim märkte det genast han vaknade. Mamma smög i tamburen. Dörren till sovrummet var stängd. Det var så tyst där inne. De var en dag i september. Det var den dagen allt blev annorlunda.

-Fristående fortsättning på ''Nattfåglarna''.

Det här är en bok jag tog från biblioteket. De brukar ha ett bord där man får a böcker som har blivit avskrivna. Eller vad det nu heter. Boken var hur som helst jätte märklig. Det var för det mesta osammanhängande. Lite hoppig. Kapitlen slutade och började mitt på en sida. En del kapitel var flera sidor, andra bara ett stycke.

Jag har inte läst ''Nattfåglarna'' och tror inte jag kommer göra det heller. Finns en orsak till att jag kanske skulle läsa den, och det är för att jag då skulle få reda på vad det är för fåglar som Joakim ser i sin garderob. Antar att man får reda på det i ''Nattfåglarna''. Men eftersom ''Joakim'' var så osammanhängande och konstig, så lär jag inte läsa en till bok som högst troligen är ganska likadan.

Inga kommentarer: