27 juni 2011

Lite allt möjligt

Barn.
Det har varit mycket barn hela förra veckan och idag. Sabina och Scott från måndag kväll-torsdag kväll. Max igår från 06:40-16:00. Sarah och Scott kom hit igår kväll och stannade tills idag. Hann busa lite innan de gick och lade sig. Vilket tog en stund. Scott var ledsen och Sarah sa att hon inte var trött.


Jordgubbar.
Imorrse for vi iväg till godby eftersom mamma skulle till hälsocentralen. Sarah, Scott och jag var på Mattssons och tittade på badleksaker och åt glass medans vi väntade. När vi var klara for vi till mormor och morfar och plockade jordgubbar! Massa mums. Största nöjet med sommaren :) Var där resten av dagen sen.

Träning.
Jag har sen i december gått ut på promenader regelbundet. Det har varit kul och en bra träning eftersom jag gått ner massa sen i december, samt minskat i midjemåttet. Men nu har jag tröttnat. På att gå ut på promenader alltså. Tycker jag har varit och gått här överallt nu och behöver lite förändring. Så från och med ikväll sportar jag med hopprep. Man skulle kanske inte kunna tro att det är en bra träning som så, men det är grymt bra! Med 10 minuter hopprep vart jag lika svettig och så som jag brukar bli när jag går ut och går i 40 minuter. Bra kaloriförbränning är det.

Hoppar man hopprep i 10 minuter förbränner man bland annat 2 äppel/eller 1 banan/eller lika mycket kalorier som 1.5 kilometer rask promenad. Det är 100 kalorier. En banan innehåller 100, likaså 2 äppel. Så 10 minuter med ett simpelt rep kan göra så kilona börjar rasa!

Inga kommentarer: