09 juni 2011

Morfars fiskenät=bäst

Igår var ju mamma och jag och lade ut ett nät. Det var en hel vetenskap kan jag säga eftersom det blåste som bara den, och vi har ingen snurra till båten för tillfället så i fick bara ro. Det var första gången jag nackade av ett nät, och det gick förvånansvärt bra! Lite trassel men det hade redigt upp sig själv över natten :)

Imorrse var mamma, pappa och jag och tog upp nätet. Det blåser ju idag med men nu var vi ju tre stycken så lite bättre gick det. Vi fick i alla fall 3 abborrar och två braxen! Men två abborrar kan vi inte använda eftersom dom hade självdött, och sån fisk ska man inte äta. Och så blev det bara en braxen också eftersom den andra rymde medans vi höll på och ta upp nätet.

Är sjukt nöjd med fångsten i alla fall! Mamma och jag trodde vi inte skulle få någon fisk alls, men där ser man hur det kan gå. Det är nog mest för att nätet är så bra! Vi har ju fått det av morfar, och jag tror till och med det är han och mormor som lagat det :)

Inga kommentarer: