26 februari 2011

ticke tacka palsternacka!

Kommer ihåg att när jag fortfarande gick i skola, och hamnade på förkylning så brukade mamma och pappa säga att jag skulle ut och röra på mig/leka/cykla etc. Hålla igång helt enkelt så jag skulle bli frisk. Numera säger de att jag ska ta det lugnt, sova och dricka mycket vatten. Jaha. Dubbelmoral, kära föräldrar, dubbelmoral. Idag valde jag i alla fall det senare. Har spenderat lite tid framför youtube, ätit några riskakor med smältost och solrosfrön på(makalöst gott!) och resten av dagen har jag legat raklång på sängen, eller suttit hopkrupen vid fönstret, och läst en sjukt rolig bok(bland annat är rubriken därifrån!). Började på en ny idag efter jag läst klart Janis den magnifika, och jag har kommit till kapitel 33! Ungefär halva boken med andra ord. Känner mig riktigt duktig. Klapp på axeln?

Nu ska jag svänga förbi youtube en sväng igen och sen gå och värma mumsig kycklingsoppa. Sa ju förut att jag inte är den som äter massa mediciner för att motverka förkylning och sånt, men 'naturkurer' däremot, det kan jag tänka mig. Kanske. Till en viss del. ... Kycklingsoppa i alla fall

Inga kommentarer: