14 februari 2011

en släng av akut hypothermia

-19 grader kallt var det ute imorrse när mamma och jag begav oss ut på promenad. Efter 5 minuter var jag halvt ihjälfrusen. Ansiktet och öronen var bortdomnade efter endast 10 minuter, och ytterligare 5 minuter senare kände jag inte av att jag hade lår heller. Awesome. Hade också rimfrost i håret, ögonfransarna och runt munnen. Ännu mera awesome. Höger öra höll på och stryka med också, nästan i alla fall. När vi kom innanför dörren började det svida lika mycket som det skulle om jag hade haft ett öppet sår och någon skulle ha hällt salt dit. Förjävligt var det, men det släppte efter en varmdusch under kökskranen. Ja det var alltså bara örat som fick duscha där, jag själv ställde mig i riktiga duschen efter det så jag skulle tina upp. 

Nu har jag nästan för varmt igen så aldrig är man nöjd haha!

Inga kommentarer: