02 februari 2011

It takes two to tango

Idag blidde det ingen promenad. Regnade nästan hela dagen igår och regn=sandningen flyter undan=allt börjar smälta=grishalt! Så när jag vaknade imorrse och hörde att det regnade lite så bestämde jag mig för att ställa in morgonpromenaden. Visst, dom var och sandade kanske överallt igår, men var ut och kände lite med mina släta fina skor, och visst var det halt fläckvis. Det är nästan det som är värst, när det kommer en ynka fläck någonstans och mitt i allt ligger man raklång på marken.

Så det kändes lite bättre att stanna hemma där det inte är halt, men bara lite. Är så van att motionera, speciellt promenera, alla dagar så man känner sig så dålig de dagar man inte gör det. Har i och för sig kört med AB roller slide en sväng så jag kanske klarar mig en stund. Sen tänkte jag dra med mamma på en promenad ikväll istället. Varför det är bättre? Jo för då är man två och då kan man hålla i varandra om det är halt haha! Och om man skulle ramla omkull och inte kan stiga upp, ja då är man inte ensam i alla fall. 'Cause everyone knows, it takes two to tango!

Inga kommentarer: