15 februari 2011

Hurtbulle

Idag var det ungefär 2 grader varmare ute än igår, men ändå lockade det inte att gå ut och halvt frysa ihjäl för ett ögonblick, så fick bli motionscykeln i garaget istället. 6km blev det, och när jag kom in igen gjorde jag 100 magövningar också. Känner mig som en riktigt hurtbulle.

Har i alla fall märkt att när man cyklar på motionscykeln blir det lätt att man sitter och stirrar på skärmen som visar tiden, kalorierna och sträckan. Det är lixom som om man tror att det går snabbare om man i alla fall gör ett försök till att psyka den. Det går inte kan jag berätta, men jag har ett knep! Eller två...tre faktiskt. Brukar börja med att slänga en handduk över skärmen så man inte behöver se den haha!, det andra knepet är att försöka tänka på annat än ''hur långt har jag cyklat nu?'' eller ''har jag cyklat åtminstone 6km nu?'', men det är oftast svårt att tänka på något speciellt när man sitter där. Det ska ju helst vara något som man kan tänka på i minst 10 minuter i sträck så man glömmer bort man var sitter haha. Det sista knepet, om man nu kan kalla det knep, är att ha massa musik på hög volym. Eller man kanske inte måste ha så hög volym om man cyklar på en sån där moderna motionscyklar men våran låter som ett helt tröskverk så man måste lixom ha hög volym på. Spelar för grannarna när jag ändå håller på haha. ''Gooodmogon kära grannar! Nu är jag ut och motionerar och spelar lite musik för er! sov vidare ni bara, låt inte mig störa!'' Nej jag är inte riktigt som andra jag, nej jag är inte riktigt som andra jag! tralalalala lalalalala

Inga kommentarer: