23 februari 2011

the greatest

I November bestämde jag mig för att börja motionera på riktigt, då gick jag ut och gick raska promenader ungefär varannan dag. Sen i Januari har jag gjort något i motionsväg alla dagar; långa raska promenader, magövningar, flera kilometer på motionscykeln, you name it. För ungefär en månad sen var jag förkyld så då motionerade jag inte så mycket, men sen dess, de senaste 3-4 veckorna, så har jag gjort någon sorts av motion alla dagar. Det känns bra att hålla igång, även fast man vaknar upp en del morgnar och känner att man inte skulle orka just idag.
Men det brukar ändra när man stigit upp och vaknar ordentligt. 

Sen i December har jag gått ner 4kg och minskat 6cm i midjan. Men där det märks mest att jag gått ner i vikt, och där jag aldrig ens tagit måtten, så är låren och rumpan. Jag har en rumpa nu! Hade världens über minsta rumpa förut(Ida och jag brukade skoja om att jag skulle få lite av hennes rumpa eftersom hon hade rumpa haha!). En annan sak som blivit bättre efter de här månaderna av motion är att jag fått grymt bra kondition. Tidigare var jag jätte andfådd efter 15 minuter bara, men nu är jag knappt det efter 40 minuter. Så det känns kul, hoppas det fortsätter gå framåt bara!

Inga kommentarer: