08 februari 2011

Paella med havets läckerheter, och hönsgårdens!

Idag lagade mamma och jag paella med massa räkor, kräftstjärtar, musslor, och kyckling förstås! Hade dock inte i saffran eftersom det är så förbannat dyrt haha, så lite curry fick stå för den gula färgen istället. Det vart i alla fall grymt gott, det är alla smaker som blandar sig som gör det hela! 
___________________________________________________________________________________
Dagen då? Mamma och jag var ut på morgonpromenad och sen har vi mest bara varit. Jag fick min dos av days och tyra show så sen var jag nöjd haha! Ganska slö dag egentligen. Imorgon dock så händer det lite mera. Ska och kolla på ny säng till mig. Den jag har nu, som är min brorsdotters, är inte så bekväm mera. Brädorna är inte som vanligt mera, de har lixom böjt sig, så då blir det att madrassen gör detsamma och då blir man att ligga i en grop. Grymt obekvämt typ. Men är inte så pepp på att kolla på/köpa säng dock, när man inte har så mycket pengar att röra sig med. Man kan ju köpa säng på avbetalning, men med den tanken i huvudet så blir man inte mera pepp på att kolla på/köpa säng...

Inga kommentarer: