02 februari 2011

Rösti/rårakor/raggmunkar

Jaa, det blev någon sorts blandning idag tror jag...Det stod rösti på menyn men när mamma och jag väl skulle laga, och såg att man skulle koka potatisen och SEN riva den grovt(hur dom nu tycker man ska lyckas med det), så var det tillslut en blandning mellan rösti/rårakor/raggmunk haha. Hur som helst så hade vi lök och bacon i smeten, och massa rårivna morötter toppade med solrosfrön till det, och en klick lätt creme fraiche bredvid. Grymt gott! Säger som mamma sa ''Det smakar som pyttipanna, fast godare''. Och jag håller verkligen med. Jag har aldrig varit ett fan av pyttipanna. Jag äter det lixom men det är inte det godaste man kan äta, så då är rösti/rårakor/raggmunk ett bra alternativ kanske? :)
__________________________________________________________________________________
Kom just ut ur duschen så nu sitter jag och myser i bästaste pyjamasen, yllesockor och med Tyler Ward(massa kärlek!) i lurarna. Härligt! Tror jag blir här i soffan hela kvällen, känner inte för att göra så mycket mera ikväll. Får si om jag somnar nå tidigare ikväll eller om det blir samma visa igen.

Inga kommentarer: