06 december 2010

Stoppa barnmisshandel

På ett ungefär så pågår det en 'kampanj' på facebook där man ska lägga upp texten ''Ändra din profilbild på Facebook till en tecknad figur från din barndom. På måndag(6:e Dec.) ska det inte finnas några mänskliga ansikten på Facebook, bara en massa minnen. Gör detta för att visa ditt stöd mot barnmisshandel!'', och därefter ändra sin profilbild till en bild på en tecknad figur från 'the good ol' days'. Jag har nu gjort det och efter mycket om och men så kom jag på vilken tecknad figur jag skulle ha som profilbild, eller egentligen vilken tecknad serie. Det blev Richard Scarrys äventyrsvärld, en klar favorit från barndomen. Och eftersom jag inte hade en favorit karaktär, förutom den super tuffa masken som flög runt i ett äpple(!!), så blev det en bild på hela slurven istället! 

Jag skrev ju att det tog ett tag innan jag bestämde mig för vilken tecknad serie/figur för det fanns såå mycket bra barnprogram på den tiden man var liten flicka. Jag steg upp 06:00 varje dag för att kolla på Teletubbies och smurfarna, det var tider det! Men de var inte enbart dom som fångade mitt hjärta. Dr. Snuggles, professor Balthazar, My little pony, på nya äventyr med Nalle Puh och trasdockorna är också klara favoriter. Så som Sonic the hedgehog och The super Mario bros! Alla kan nog hålla med om att det varken görs barnprogram, filmer eller musik mera som är lika bra som stuff från 60, 70, 80 och 90-talet.

Inga kommentarer: