26 december 2010

Santa's a busy man, he has no time to play

Julafton
Klockan 13:00 satt jag i kyrkan, bakom en pelare, och lekte lite religiös. Tycker det är lite mys att gå i kyrkan på julafton, det blir så stämningsfullt. Jag går i princip i kyrkan en gång i året och det är på julafton haha! Om den inte är någge annat man ska på. Väl hemma sen så lagade jag mina laxrullar och inte långt efter så kom äldsta bror med sin familj. Lite senare var syster och hennes dotter här och så var hela slurven samlad! Firade alltså med hela närmsta familjen, så som det oftast är. Vi alla satt och kollad på Kalle ankas jul, åt sen julmat och så kom tomten inte långt efter! Jag fick 7 stycken julklappar, han är snäll han där tomten ;)

Juldagen
Jag vaknade 09:30 och var upp på toa och då hörde man hur det snarkades i alla rum fortfarande haha! Blev det en lång julafton? ;) Vid 12:30 började släkten från pappas sida välla in. Vi har släktträff varje år på juldagen, då med släkten från pappas sida, och alla pappas syskon turas om som värdpar och i år var det våran tur. Så det var fullt hus med andra ord. Men det är bara mys tycker jag, och stämningsfullt haha. Alla satt lite varstans och åt, det var mat och prat överallt och alla hade kul, precis som det ska vara. Alla for hem relativt tidigt så det blev bara att kolla slutet på fångarna på fortet och sen gå och lägga sin. Börjar bli krasslig. 

Julannandagen
Förra året satt jag med släkten på mammas sida hos mormor och morfar och tomtade lite, i år blev det inte så. Jag sov till 14:30 och resten av dagen har jag kollat på Ghost Whisperer och rensat på Albert tha externa hårddisk. Eftersom jag börjar bli förkyld, och känner mig värre än värst just nu, så var det nog bra att jag sov länge. Bästaste medicinen mot förkylning när man inte äter glass mera haha. Skulle kunna lägga mig att sova nu men tänker bara sträcka mig så långt att jag lägger mig med Nelson under täcket och slår på ett till avsnitt Ghost Whisperer. 21:00 kommer bästaste Bones! :)

Inga kommentarer: