18 december 2010

Dag 21 – Ett annat ögonblick

Den där känslan, ögonblicket då man tänker hur det skulle vara att befinna sig utomlands just nu. Helst i USA. Tänk att bo i USA, I New York eller Kalifornien. Ibland brukar jag undra varför jag inte föddes i USA som en tvättäkta Amerikansk medborgare haha. Jag läser ju Fokis blogg och om en vecka far hon och hennes pojkvän till New York igen, de var dit i Juni i år också. Avundsjuk? Inte ett dugg. Host.

Jag vill också. Jag vill också ha massa pengar och sätta mig på första bästa plan till New York eller Kalifornien. Eller ha massa pengar, ta med mig ett gäng och fara och bila genom hela USA. Det skulle vara grejer det. 

Så ett ögonblick var när min hund dog. Och ett annat var då det här. Känslan, ögonblicket bara av tanken att befinna sig i USA just nu. Det pirrar och spritter i kroppen och man känner sig fullkomligt lycklig. Nu får vi se vad det där sista ögonblicket är som kommer om 9 dagar(och när jag kommer mig iväg till USA)

Inga kommentarer: