20 december 2010

fördomar

 
Jag kom på att det var längesen jag hade lyssnat på Wonderful lifes två låtar; The city beyond och Queen and empress. Det ni ser på bilden var det första jag fick se när jag scrollade ner en bit när jag hade lyssnat på The city beyond. Varför tror alla att bara för att man lyssnar på reggae så har man dreads och röker på. Man kan röka på utan att lyssna på reggae eller ha dreads. Man kan ha dreads utan att röka på och lyssna på reggae. Men viktigast av allt; man kan lyssna på reggae utan att röka på och ha dreads. Mamma berättade att det var några på hennes jobb som tyckte alla som hade luvan på huvudet på sin hoodie, så knarka. Jaha... är det det som bestämmer om man är knarkare i dagens läge? Nej.

Jag har lyssnat på reggae i över två år snart så betyder det att jag är nerdrogad med stora korvar i håret? Tydligen. Jo jo, klart som korvspad att jag har knark under madrassen och hampa odling utanför fönstret. Varför inte lixom...Fördomar peeps, fördomar. Kan ni inte bara lägga av med det?

Inga kommentarer: