23 december 2010

Inte undra på att man inte vet vad man ska välja

Då menar jag alltså med träningsformer, dieter och sånt. Tänker inte börja med nån diet eller så för man kanske går ner i vikt med dom men sen går man upp lika snabbt igen. Men kollar man runt lite på internet bara för att, så står det olika på i princip alla sidor. På en sida som handlar om att minska midjemåttet, står det att man ska skippa potatis och pasta, och på en annan som handlar om att öka förbränningen, står det att man ska äta potatis och pasta. Inte undra på att de som söker efter en bra 'diet' att gå efter, blir frustrerad och förvirrad när det står så olika, och då kanske väljer fel.

Jag som många andra har dålig förbränning och det leder ju då till att det sätter sig runt mage, lår och höfter istället för att förbrännas. Smala människor har för det mesta bra förbränning eftersom dom oftast förblir smala. Jag tränar alla dagar och äter inte onyttigheter men ändå så går jag inte ner i vikt, antagligen för att jag har dålig förbränning. Men man går också upp i vikt om man är stressad och sover för lite. Jag är stressad, därav magkatarren som jag får titt som tätt, och jag sover otroligt dåligt(speciellt när det är fullmåne). Och eftersom jag då är så pass stressad så sover jag dåligt också. Nu några nätter har jag sovit hyfsat bra dock. Jag somnade före 23:00 igår och fick totalt sova 11½ timma inatt så nu känner jag mig ganska utvilad i alla fall.

Inga kommentarer: