23 december 2010

Dan' före dopparedan'

Nu är det bara två timmar kvar tills det är julafton! Man får sån mys känsla när man tänker på det. Hela familjen samlad, massa god mat, kalle ankas jul och såklart tomten! What's not to like? Jag kommer aldrig växa upp tror jag för än idag känner jag den där pirrande känslan i magen när tomten är på väg, och när han bankar på dörren haha. Men det är antagligen för att man kommer ihåg alla blandade känslor man hade som barn, från det att man vaknade och tills det började viskas om att tomten var på väg. Man var förväntansfull, lite nervös, rädd, lycklig, ja allt på en gång! En av de bästa sakerna med julen.

Här har hela dagen verkligen varit 'dan' före dopparedan' '. Idag på dagen stekte jag massa köttbullar(med den hemliga ingrediensen kanel), efter middagen var jag och tomtade lite hos Aina och lämnade hennes julklapp och sen började julstöket! Mamma och jag har klätt granen, mattorna är inne, sängkläderna har varit ute på vädring och nu är sängen nybäddad. Har också letat fram tomteluvorna och pyntat lite mera i mitt rum. Just nu är skinkan i ugnen så den ska det smakas på senare. En av många Österlund-traditioner kring jul, att laga skinkan kvällen före julafton och att sen smaka på den. Ny lagad skinka på knäckebröd, mums! Bilder på i princip allt kommer sen för nu ska mamma och jag plocka upp hennes tomtar. Undrar om det har blivit fler sen förra året? :)

Inga kommentarer: