08 december 2010

I riktning mot ett ännu nyttigare liv

Har varit på föreläsning ikväll om morgonfrukostens betydelse. Var faktiskt grymt intressant och man blev väldigt inspirerad. För 1 år och 5 månader sen tog jag tag i allt och slutade med allt godis, kakor, tårtor, chips, läsk och sånt och då rasade jag i vikt efter några månader, åtminstone 10 kilo försvann från min kropp. Det är fortfarande en bit kvar tills jag kommer känna mig nöjd så det var bra att gå på den här föreläsningen. Nu kommer jag ändra lite på frukostvanorna, även fast dom inte är så usla egentligen. Jag lärde mig i alla fall att havregrynsgröt är en av de sämsta sakerna man kan äta till frukost eftersom att det ökar med kolhydrater när man kokar havregrynen. Och vanliga cornflakes är också pumpade med kolhydrater, mest de som det är mycket fibrer i eftersom det oftast inte blir gott när det är för mycket fibrer så då lägger dom till mera socker istället. Och kolhydrater omvandlas ju till socker i kroppen. Vi fick också smaka på lite saker från Herbalife, bland annat shakes med tropisk smak, jordgubb och cappuccino. Jag blev helt förälskad i den med cappuccino smak så måste köpa den någon dag, om det inte är för dyrt vill säga.

Man blir grymt peppad av sådana här föreläsningar, man vill verkligen äta bättre. Och man kanske tror att man är såå nyttig när man äter Isbergssallad, men det var som Markus sa ''Det är ungefär som att köpa dyrt vatten''. Ju grönare desto bättre sa han också. Redan före den här föreläsningen så hade jag bestämt mig att ta tag i träningen. Körde ju med min Abtronic igår och imorrse steg jag upp 09:00 och stack ut på en promenad före frukost(det är bättre att gå före frukost eftersom kroppen då bränner fett istället för proteinerna och allt annat man får från maten). Ska försöka stiga upp tidigare varje morgon och gå ut och gå, i åtminstone två veckors tid och se om något händer. Äta bättre frukost, gå ut och få före frukost, köra med Abtronic och Ab roller slide i två veckor, tror ni att det ger resultat?

Inga kommentarer: