15 juni 2010

Trött på massa

Är just hemkommen från kiosken där jag har hållit Frida sällskap. Det var svinkallt att sitta där så jag hade både min och Fridas jacka på mig höhö. Men vi kom igenom kvällen i alla fall.. nu tänkt jag skriva av mig lite.. Jag och mamma var i kiosken förra lördagen när Ida inte kunna komma, det var väl helt ok men jag vet inte om jag skulle villa ha det som sommarjobb. Men efter det nu så är det som att G tar för givet att jag vill vara där mera. Jag vill inte vara där, speciellt inte ensam. Det är inte mitt sommarjobb, jag är inte anställd där..Fråga dom som är anställda istället?! Det är ju faktiskt 5 stycken. Ida ö är ibland på dagarna, Fanny är på dagarna och Frida på kvällarna. Jag sa i alla fall till G att jag skulle vara barnvakt men hon sa att jag ändå kunde fundera på det. Jag kan ju inte vara där med Scott heller, speciellt inte när han sover mellan 12 och 2, eller längre. Ni som jobbar där som läser min blogg, jag är inte ''arg'' på er, inte alls. Jag förstår bara inte varför G vill ha mig där när jag inte ens är anställd..Jag har en känsla av att hon kommer höra flera gånger om jag vill vara där, och jag vill ju inte! Men jag har så jäkla svårt att säga nej..det känns bättre när man har en ursäkt, men man kan ju inte ha det varje gång heller.. Mami sa att jag inte skulle fundera på det för jag ska inte behöva stå där och så när jag inte är anställd ens. Och hon har ju rätt. Jag har inget ''vanligt'' sommarjobb eftersom jag är barnvakt såpass mycket. Ibland kan det vara något ''akut'', som någon som blir sjuk och då ställer jag upp såklart. Det skulle jag inte kunna om jag hade ett ''vanligt'' sommarjobb. Så jag VILL inte stå i kiosken och göra något jag egentligen inte ska.

Sådär, nu känns det lite bättre. Ska just bänka mig framför tvn och kolla på The Mentalist, och efter det Ghost Whisperer på ReTv. Love tonight!

Inga kommentarer: