04 juni 2010

Facepalm

Gör ni också en facepalm när ni är frustrerade, när ni kommer på det roliga med ett skämt eller när någon är trög och inte fattar. Jag gör i alla fall ''en facepalm då'', oftast i alla fall. Jag kan också göra en sorts facepalm när jag kommer på något som tagit evigheter att komma på. Jag läste just på Wikipedia om olika gester man gör med händer, och andra kroppsdelar, och vad de betyder. Det var ganska roligt att läsa, de få jag läste i alla fall. Det finns ju skit många gester man kan göra så den där listan kommer ta ett tag att läsa igenom tror jag, men jag har ju all tid i världen. Jag har i alla fall inte vetat förut att gesten ''hålla upp handen och trycka långfinger och ringfinger mot handflatan, så bara lillfingret, pekfingret och tummen är uppe'' betyder I love you. En sak jag visste om är att om man sätter upp handflatan och säger ''Talk to the hand'' så framstår det som förolämpande, men vi ungdomar håller ändå på med det för att det är så jävla kul. En gång sa någon till mig också att sätta upp handflatan när någon visar ''fuck you'' betyder att man visar en spegel, och att då förolämpningen går tillbaka till den som visar långfingret. Nåväl, jag tycker ändå att facepalm låter kuligast. Jag vet att jag har sämst humor..såå därför bjuder jag på en ordentligt lustig bild där F A C E P A L M framstår så klockrent som det bara kan.

Nu ska jag vandra till köket och kirra frukost och sen softa lite efter det tills klockan är lagom mycket och det är dags att fixa sig för att sen åka till yrkes en sväng. Ska också försöka övertala Mami att svänga in till Kappahl så jag får handla upp för mitt presentkort jag fick när jag fyllde år. Man vet aldrig när sådana går ut..

Oh btw, en Facepalm är då när man lägger handen över ansiktet, lite sådär som den otroligt charmiga och heta mannen på bilden där uppe :)

Inga kommentarer: