26 juni 2010

Midsommar

Hade alla en bra midsommar? Det hade jag. Började med stångresningen vid Furulund, hjälpte till att binda löv och hann också med att käka en laxburgare. Jag träffade också mina småkusiner Linda och Tommy samt Lindas son William och Tommys flickvän Ragnhild och hennes syster Helga, riktigt kul. Linda träffade jag förra midsommar men Tommy har jag inte träffat på..jag vet inte när. Den sista småkusinen Tina var inte med, det var grymt längesen jag träffade henne med. Tur att jag är vän med henne på facebook annars skulle jag nog inte känna igen henne. Är tveksam på om jag skulle känna igen Tommy om jag inte var vän med honom också på facebook haha. I alla fall, när vi kom hem packade jag det sista sen begärde vi oss ner till stugan, Mami, Papi, Pamela, Felicia, Jocke, Thomas, Maria, Sarah, Sabina och Scott. Vi fixade mat och vid 19:30 fortfarande så åt vi för fulla muggar. Lite senare kom Gunilla och Stefan dit och då vart det kaffe och paj. Thomas, Maria, Sarah, Sabina, Scott och Jocke for hem och sen hände inte så mycket mera den dagen.

Idag..sov jag länge. När jag väl kom upp så vart det frukost och sen ner på berget och lägga sig på en filt och lösa korsord. Otto, Linda och William kom ner på dagen och var där ett bra tag. Efter maten tog jag mitt pick och pack och åkte med Pamela upp hit eftersom hon skulle hem till Lemland. Så nu sitter jag hemma i min egna säng igen. När jag kom hem så fick jag såklart städa lite..känns som att jag alltid måste städa något när Danne haft fest. Det var i alla fall i Jockes rum jag städade, där kattungarna hade varit. Var inte så trevligt där inne om man säger som så.. När jag frågade Danne om han hade varit dit, vilket han hade, och varför han inte hade städat upp så var hans ursäkt ''Jag har inte hunnit''. Det var den sämsta ursäkten på länge! Speciellt eftersom han låg på soffan och sov när jag kom hem..har inte hunnit hah..Jag säger bara det, karlar..

Inga kommentarer: