18 januari 2012

She said I'm tired, woke up tired

Då var vi här igen. Den här tiden på dygnet när man aldrig är trött fast man borde vara det. Då man borde ligga långt under täcket och halvsova för längesen. Och sen kommer tiden då man vaknar på morgonen och är så trött så man skulle kunna sova 10 timmar till. Fast man går ändå upp, äter frukost och kollar på en film eller ett avsnitt av någon serier. Och sen ligger man och halvsover i sängen till lunch ungefär.

Trött. Det är tydligen bara det man få vara nuförtiden. Jag får sova ungefär 5-6 timmar varje natt, ibland utan att vakna, ibland väldigt hackigt. När jag väl somnar så drömmar jag från första minuten, och när jag vaknar vaknar jag verkligen pang dom på direkten. Jag har mycket drömmar, både hemska och helt underbara. Drömfångaren hänger numera ovanför sängen för att mota bort de dåliga drömmarna och ta fram dom bra. Igår funkade det, får se hur det blir inatt.

Kollade just på den här videon och lyssnade på låten. Har hört den säkert 1000 gånger men det är först nu som jag riktigt tänkt på texten. Och det fick tårarna att rinna under 4 hela minuter och 19 sekunder. Beror nog både på att jag egentligen innerst inne är trött, och för att texten stämmer så bra just nu. Den är så bra.

Inga kommentarer: