19 januari 2012

Längtar till Sälen!

 Nu är det cirkus 9 veckor kvar tills jag, brorsan, syster med familj och Linda och Dan med familj åker upp till Sälen en vecka. Hur härligt?? När dom frågade mig förra året sa jag nej först, men nu i höstas ångrade jag mig så nu ska jag med i alla fall! Jag kommer dock inte att skida eftersom jag aldrig riktigt lärt mig hur man möjligtvis kan stå på två ''plankor'' som glider iväg åt tjotahejti för minsta lilla rörelse man gör. Det är samma sak med att skrinna, det brukade jag måsta lära mig på nytt varje år eftersom jag bara glömde bort hur man gjorde. Det var inte lätt att vara jag som barn kan jag säga.

 Men tillbaka till Sälen, eftersom jag inte ska skida så är det jag som ska se efter barnen medans alla andra är och skidar. Så jag får åka pulka! Yey! haha. Jag fick min resa och sängplats betald av de andra eftersom jag då ska ta hand om barnen. Och då kan man ju fråga sig varför jag tackade nej till den här resan först va? Nä, vi hoppar över den frågan tycker jag. Förutom heldagar med pulkor och barn skulle det vara sjukt roligt och riktigt härligt att åka hundspann. Det är något jag alltid velat göra. Mm, vad mys...Och tanken på alla härliga bilder man kan få med systemkameran är nästan överväldigande.

Längtar i alla fall till i Mars när vi åker iväg! Tills dess ska det inhandlas snökängor, rediga ytterbyxor, och ett till kamerabatteri eftersom kameran antagligen kommer gå het hela resan. Sklajsfhejdsnkms, Mars var är du?

2 kommentarer:

Linda sa...

Åh vad härligt vi ska ha det =) Du kommer inte att ångra dig, men det gör man ju aldrig i vårt gäng...haha...nedräkningen har börjat=)

Julia sa...

Jo, kommer bli riktigt skönt att åka iväg! Om man säger som så tror jag inte vi kommer ha tråkigt en sekund heller :) Eftersom jag inte ska skida kommer ju inte mina ben få träningsvärk eller någge, men magmusklerna kommer nog få sig en omgång av allt skratt! haha :D

Yep, ordentlig nedräkning! Tänker på Sälen resan typ alla dagar!