08 januari 2012

Centrerad Rubrik.

Har just fixat något på bloggen som jag inte vetat alls hur man ska fixa. Hur man fixar inläggsrubriken så den blir centrerad. Och hur man får bakgrundsfärg bakom rubriken. Google is your friend. Nu vet jag, och nu har jag fixat det! Så tänkte jag skulle dela med mig av det här lilla tipset, till dom som inte vet hur man gör.

Man går in på desig -->malldesign-->avancerat-->Lägg till CSS
och sen lägger man in följande text där;

h3.post-title {
margin: 0;
font: $(post.title.font);
text-align: center;
}


h3.post-title {
margin: 0;
font: $(post.title.font);
text-align: center;
border-top: 1px solid
border-bottom: 1px solid
background-color: #e1dcc8;
}

Piece of cake när man vet hur man ska gå till väga!(#e1dcc8; =färgen jag har som bakgrundfärg på inläggsrubrikerna just nu.)

4 kommentarer:

Mikaela sa...

tack! :D funkade asbra

Julia sa...

Så lite så! :)

Anonym sa...

Hej Julia!

Tack för tipset :) Satt precis och googlade och kom fram till din sida! Vet inte hur många ggr man velat ändra det där men inte vet hur. Det enda som ser knasigt ut är datumet som jag vill ha centrerat också. Men det får vänta lite:)

Julia sa...

Varsigod! :)