24 januari 2012

Bröllopsfixarens dotter: Öppna ditt hjärta/The wedding planner's daughter

Älskar, älskar inte...
Willa Havisham älskar havet, men allra mest älskar hon kärleksromaner och chokladdoppade körsbär. Varenda födelsedag, så länge hon kan minnas, har hon önskat sig en pappa. Men det går inte så bra. Hennes mamma Stella är så hopplöst oromantisk-trots att hon jobbar som bröllopsfixare!
 För att få snurr på sitt bröllopsfixeri flyttar de till Stellas hemstad Bramble, och Willa blir genast förälskad i den mysiga småstaden. Där finns ju havet och allt det hon tycker bäst om i hela världen! Kanske till och med en lämplig pappa. Om nu Stella bara kunder öppna sitt hjärta...

Det här är egentligen en bom skriven för 9-12 åringar, som jag beställde för flera år sen när jag var med i en bokklubb, men inte läst ännu. Men nu har jag. Den var helt okej. Lite småmysig och småromantisk. Man var arg på Willas mamma i typ hela boken eftersom hon var så sträng och stram och...tråkig. Men när de sista kapitlen kom började man gilla henne.

Men trotts allt det där rekommenderar jag nog boken till lite yngre läsare. Under 16 år kanske. Men inte över, för den är ganska lättläst, stor text är det, korta kapitel, och man märker att den är skriven för yngre personer. Jag läste ut den på två dagar, började med den igår. Så lättläst var den. Men, en födelsedags eller framtida julklapp till en lillasyster kanske?? Inte vet jag. Nu ska jag börja på nästa bok i alla fall.
Den vet jag helt säkert att är för äldre peeps. Äldre än 9-12 åringar i alla fall haha.

Inga kommentarer: