26 januari 2012

Lejonkungen

 Lejonkungen 3D var bra igår. Var supertaggad eftersom det är den bästa Disney filmen enligt mig, och min favorit Disney film förstås. Var också supertaggad för att få se vad dom hittat på med 3D effekterna, men så värst häftigt var det inte. Ibland kändes det som om fåglarna var jätte nära, och det såg ut som om det regnade på oss, men annars var det inte så mycket tyckte jag. Trodde den scenen när Mufasa dör, när den rusande gnuhjorden kommer, skulle vara jätte häftigt. Men den såg ut som vanligt. Tyckte dom kunde ha gjort den lite coolare så det skulle ha sett ut som om gnuerna kom emot en. Så en liten besvikelse var det. Men att Lejonkungen är en så pass bra och mysig barnfilm väger upp det hela!


Tror nog ingen unge född under 90-talet har sluppit undan att se den här filmen. Frågar ni min storasyster och min bror som är födda på 80-talet, har dom inte heller sluppit undan den för jag och min två år äldre bror kollade på Lejonkungen ungefär alla dagar när vi var små haha. Kan nog lugnt påstå att jag sett den där filmen 1000 gånger snart. Yep, och sen behöver man inte undra hur och varför hela min familj kan sitta och citera den där filmen rakt av. Fast filmen har ju så fräcka kommentarer och så, så det kanske inte är så konstigt?

Pumba: ...alla bort från mig skutta, varje gång som jag...
Timon: Nej Pumba, inte för barnen!
Pumba: Ouh, förlåt... ;)

Inga kommentarer: