04 januari 2012

My face is so clean after the Mary Kay party, that I don't even have a reference to how clean it is.

Ja Mary Kay partyt var bra, blev inte en cent fattigare, och nu har jag så rent ansikte att jag inte ens kan referera till något annat som skulle kunna vara lika rent. Och då är det rent. Vi fick testa massa produkter, bland annat nånting för läpparna som skulle ta bort det där nariga som man kan få på vintern. Det var helt okej. Läpparna var mjuka och fina så länge det var kvar, men på den lilla promenaden hem var dom lika nariga och torra igen. Vi fick också testa nån smörsk som man skulle dutta på uppe på kindbenen under ögon och som skulle strama åt och fräscha upp. Efter 15-20 minuter skulle man känna hur det blev stramare under ögonen. Jag kände ingenting. Men det kanske är för att jag har så fin och spänstig hud redan ;) haha. Och när jag känner efter nu så känner jag nog att det är förbannat stramt under ögonen. Kanske inte är så bra att använda strama-åt-under-ögonen smörsk när man redan har super spänstig hud?

Hur som så var partyt riktigt trevligt :) och jag märkte att mycket av det hon pratade om kunde jag redan, en del saker var jag mer förvånad över att jag kunna än andra. Typ det hon sa om smink. Jag som inte ens knappt inte alls sminkar mig. Jag, som slänger på lite mascara, täckstift och lite foundation när jag ska bort eller på finare tillställningar. Måste vara tack vara top model. Som jag kan ganska mycket om smink alltså.
Mary Kay hade nog fina produkter som man säkert skulle kunna beställa, men den här gången blev det inget. Sen så håller jag fast lite vid Oriflame och Yves Rocher eftersom jag har använt mycket av deras produkter. Oriflames pure nature dag-och nattkräm med blåbär och lavendel är helt gudomlig, och Yves Rochers duschtvål med brasilianska kaffebönor är helt underbar. Fattas bara ett riktigt bra ansiktsvatten ny för torr hy, men vet inte om jag ska köpa från Oriflame eller Yves Rocher. Dilemma. Haha.

Inga kommentarer: