03 januari 2012

I opened my eyes, it was only just a dream

Somnade äckligt sent igår, vaknade 10 minuter senare av att jag hade haft en jättebra och fin dröm. Kände till och med att jag log när jag vaknade. Låg och vred och vände mig länge innan jag somnade om igen. Och då hade jag världens hemskaste dröm istället. Jag drömde att en tjej jag känner blev mördad på nyår. Hel mys. Fast ne. Det var tydligen nån av hennes kompisar som hade fått psykbryt och knivhuggit henne. Hur hemskt som helst! Och det var nästan lika hemskt att det kändes så verkligt. Men jag har kollat hennes facebook, och hon skrev senast igår så med andra ord var det inte så verkligt trots allt.

Jag har en drömfångare i mitt rum, så såna här drömmar borde vara bannlysta haha. Men tänker jag efter så har jag inte haft riktigt hemska mardrömmar där jag vaknat med ett ryck och varit rädd, skakat och där hjärtat slagit flera miljoner gånger i sekunden. Så jag tror drömfångaren funkar ganska bra. Även fast den inte hänger ovanför sängen, som den egentligen ska göra för att ha funktion.

Inga kommentarer: