28 januari 2012

Gypsy driftin' down the road

Har försökt få något skrivet hit hela dagen. Det har inte riktigt gått bra kan jag säga. Funderade på en lista ett tag, och började till och med svara på en, men sen tröttnade jag.
  Har i alla fall varit lite duktig idag och slängt ihop en kycklingpaj till middag. Medans den var i ugnen gick jag i möte med mamma. 35 minuter hann jag gå innan jag mötte henne vid en busshållplats i lilla 'Alma'(Bilen alltså. Nissan Almera. Almera...Alme...Alm...Alma.)

Kycklingpajen blev sjukt god, om jag får säga det själv, och efter vi ätit upp nästan hela så ställde sig mamma och lagade en tårtbotten och jag slängde ihop en halv sats munkar. Mamma fyller år på måndag så hon ska ha kaffe imorgon och så. Har lite att fixa imorgon också, men det tar vi då. Det är bara lite småplock.

Och bland allt det här fixeriet, motionen, och den vanliga vardagen blev jag och många många fler tyngda av en stor sorg efter ett tragiskt besked. Är fortfarande svårt att fatta. Det känns inte verkligt.
 Har tänkt på dig hela kvällen. Hoppas du har det bra uppe i himlen bland alla andra änglar. Det tändes en ny stjärna på himlen idag.

Inga kommentarer: