21 februari 2012

You've got mail

 Det var filmen jag kollade på igår, You've got mail med Tom Hanks och Meg Ryan. Den är från 1998 så jag har hört om den sen jag var liten men jag har aldrig sett den. Varför vet jag inte eftersom Tom Hanks är en av mina favorit skådespelare(Da Vinci koden och Änglar & Demoner i mitt hjärta)och Meg Ryans filmer oftast är bra. Men nu har jag sett filmen i alla fall och jag måste säga att den faktiskt var bra. Den var rak och utan konstiga krokar och svängar som de flesta romantiska komedier har nuförtiden. Den var inte komplicerad. Den var skön att ligga och titta på, soft liksom. Är jag töntig om jag säger att mina favoritscener var när dom var i bokhandeln eller biblioteket? Tänkte väl det. Bokhandeln såg grymt mysig ut, och biblioteket var så stort och hade så mycket böcker så jag fick stor lust att skena upp till biblioteket här och låna alla böcker de har. Även fast dom inte hade öppet igår.

Som sagt, den var så mycket bättre än alla små konstiga romantiska komedier som kommer ut nu. You've got mail kändes mera genuin, med riktig romantik. Inte med sån där småsnuskig ''let's have sex'' twist som alla romantiska komedier verkar ha nuförtiden. ''Gamla'' kärleksfilmer is the shit. Så är det bara. Pretty Woman, Titanic, Broarna över Madison County, City of angels, Runaway bride. Behöver jag säga mera? 90-talet kunna det där med romantik och filmer.

Inga kommentarer: