22 februari 2012

She dreamed of paradise everytime she closed her eyes

Förlåt, ursäkta, och allt det där men jag har sjukt kallt, tråkigt och snorigt här nerbökad i min säng så nu tänker jag svara på lite random frågor som ingen ändå orkar läsa igenom. Hihu.

Allmänt:
1. Vad heter du?

Julia.
2. Vad skulle du vilja heta om du själv fick välja?
Jag är nöjd med att heta Julia faktiskt.
3. Vilka andra namn tänkte dina föräldrar ge dig?
Iréne.
4. Vilket stjärntecken är du?
Väduren.
5. Vilken årgång är du?
93:a.
6. Var bor du?
På Åland.
7. Bott utomlands?
Nej, men skulle väldigt gärna vilja. Typ USA, Australien eller Irland.
8. Flyttat antal gånger?
Har aldrig någonsin flyttat i hela mitt liv.
9. Var skulle du vilja bo?
Där jag bor nu. Eller i USA, Australien eller på Irland.
10. Vilken skolklass?
Går inte i skola. Men sist jag gjorde det gick jag 9B-kreativa linjen.
11. Vad vill du bli när du blir äldre?
Mamma.

Utseende:
1. Hur lång är du?
1.61.
2. Hur mycket väger du?
Humhum, det är typ ingen som vet det förutom jag själv eftersom jag har hållit på och gått ner i vikt nu i 2 år och vägrat säga vad jag vägde när jag började, eller vad jag väger nu. Men, under 65kg i alla fall, så lång kan jag sträck mig att berätta.
3. Hårfärg och frisyr?
Färgat ljusbrunt för ett par månader sen, men nu börjar den färgen gå ur lite och min fula riktiga färg, råttfärgat, börjar komma fram igen. Usch. Frisyren för tillfället är kort, uppklippt, lockigt med snelugg.
4. Ögonfärg?
Pepparkornsbruna.
5. Mest nöjd med?
Håret, hyn, ögonfransarna och höfterna.
6. Minst nöjd med?
Fötterna, låren, magen och min ganska oexisternade rumpa.
7. Skostorlek?
40.
8. Glasögon?
Nepp.
9. Har du några piercingar/tatueringar?
Hål i öronen bara. Men jag skulle vilja ha en eller flera tatueringar.

Favoriter:
1. Filmer?
Da Vinci koden, Broken Bridges, Beer for my horses, You've got mail, Forrest Gump och Dirty Dancing.
2. Låtar?
Upstairs downtown, tired, can't go back, angel flying too close to the ground, Victoria's secret, your smile, she's perfect, strangers again, white rose, she's a hottie, If that ain't country, show them to me, love like valentine, paradise, fix you, the scientist, rocketeer, pumped up kicks, American honey, landslide, stereo hearts. Oj, vad många det blev nu.
3. Årstider?
Alla.
4. Mat och dryck?
Rådjurskött, leverbiffar, lax, pasta. Vatten, kaffe m. mjölk, varm mjölk m. kanel.
5. Djur?
Häst, hund, katt, delfin.
6. Färg?
Blå, turkos, rosa, lila, citrongult.
7. Parfym?
Mexx fly high, Naomi Campbell cat deluxe, acqua di gio Giorgio Armani.
8. Tv-program?
Bones, NCIS, The Mentalist, Unforgettable och days.
9. Ämne i skolan?
Religion, engelska och biologi.
10. Sysselsättning?
Lyssna på musik, läsa, skriva, fotografera.

Kläder:
1. Vad använder du just nu för jacka?
En brun med ''fårull'' från H&M.
2. Vad använder du just nu för skor?
Svarta canvas eller svarta converse för det mesta, men nu på senaste har jag använt skateskorna eller ett par kängor, för det längsta jag varit de senaste dagarna är ut med hunden.
3. Favoritfärg på kläder?
Svart, brun/beige, naturvitt, rött, ljusblå/gråblå.
4. Favoritmaterial på kläder?
Stickat. Mhmm.
5. Vilka kläder skulle du vilja ha nu?
Ett par svarta jeans, flera skjortor i läckra färger, en galet snygg maxiklänning, shorts, tröja/linne/t-shirt med USAs flagga på, omnomnomnom.
6. För ungefär hur mycket köper du kläder för i månaden?
Beror på, shoppar faktiskt inte nå ofta. Man ska ju ha pengar att spendera också.
7. Favoritmärke?
Är ingen märkesnörd och tänker verkligen inte på vad det är för märken på kläderna jag köper, förutom när jag köpte mina converse för då skulle jag ha ett par äkta. Men jag shoppar i alla fall mest på H&M, Gina tricot och kappahl.
8. Vad har du för byxstorlek?
34.
9. Vad har du för tröjstorlek?
Nuförtiden har jag small, men på t-shirts vill jag helst ha medium. Om det är herr t-shirts blir det typ xs/s.

Ditt rum- Mitt sovrum då:
1. Stort, litet, mitt emellan?
Mittemellan.
2. Vilken färg på tapeterna?
Har inte tapeter. Det är målat i grålila, fönsterväggen och väggarna i min garderob är i en mörkare nyans.
3. Vilka färger går husets inredning i övrigt?
Svart, vitt, turkost och grönt. Badrummet har blått kakel, och andra toaletten har rosa väggar.
4. Favoritmöbel i huset och varför?
Min säng, för att det är min.
5. Vad vill du ändra där inne?
De tomma väggarna. Vill ha massa tavlor och bilder och småkrafs.
6. Vad har du där inne av följande, Tv, video/dvd, telefon, dator, stereo?
Telefon och dator.
7. Vad ser du om du tittar ut genom fönstret?
Gräsmattan, ett berg, en hundkoja, förrådet, cykelstallet, och lite av lägenheterna som ligger intill.
8. Vad gör du oftast i ditt hus?
Sitter vid datorn, lyssnar på musik, kollar på tv, lagar mat, läser, skriver, gosar med djuren.
9. Vem förutom du brukar sova i din säng?
Kattorna eller Nova.
10. Favoritpryl i hemmet?
Mitt skrivbord som varit farfars.

Blandat:
1. Vad heter din morfar?
Lennart.
2. Vad har du i din?
a) Jackficka just nu?
Hundgodis och massa random papper.
b) Jobbväska? -
c) Handväska? Två pennor, ett tuggummipapper och ett läppfett. Den är ganska urplockad just nu eftersom jag byter väska så jäkla ofta.
3. Vad är du beroende av?
Musik, cashewnötter/pekannötter/valnötter/mandlar, bubbelvatten, tuggummi.
4. Vilket land kommer du ifrån?
Finland, eftersom Åland hör dit och så blablabla.
5. Vilken sorts lypsyl använder du?
Använder oftast bara vanligt läppfett, eller klöver vaselin.
6. Vad tror du på?
Att musik och fotografering är som en kronisk sjukdom. När de än gång är under din hud, är det för att stanna.
7. Vilken religion tillhör du, om du nu tillhör någon?
Kristendomen. Luther evangelister är det väl som vi är.
8. Vad köpte du senast?
Mat tror jag.
9. Har du nåt husdjur?
4 kattor och en hund.
10. Vad bor du i?
Egnahemshus på landet.

Grejer:
1. Plånbok:
Metallicrosa smartcase.
2. Tandborste:
En blå-turkos vanlig, och en turkos eltandborste. Och en röd från viking line hihu.
3. Smycken:
Som jag har på mig nu? Isåfall inget. Men jag har ett standardarmband som jag annars alltid har, men jag glömde ta på mig det igen efter jag duschade ikväll.
4. Solglasögon:
Ett par svarta från H&M och ett par knallrosa från Lady's night som jag fått av mamma.
5. Underkläder:
Just nu har jag bara ett par rosa trosor på mig, om det är det du vill veta. Alltså, jag har ju mera kläder på mig än så, men i underklädesväg har jag bara trosor på mig.
6. Nagellack:
Har inget på mig nu, men annars använder jag mest något av de röda som jag har, nått rosa, turkost eller vanlig genomskinligt lack bara.

Inga kommentarer: