05 februari 2012

Dag 4 - En bild som väcker känslor

Jag tänkte först ta en sorglig bild, något som får mig att bli ledsen på något sätt. När man hör att något 'väckt känslor' tror jag man automatiskt tänker på något sorgligt, men det kan ju lika fort vara något ma blir glad av. Därför blev det den bilden det blev nu. Den är tagen av mig 11 November 2011 när mamma och jag var till Helsingfors och såg Toby Keiths Locked & Loaded konsert.

Den största anledningen till att jag valde bilden är för att den där kvällen och den helgen betyder otroligt mycket för mig. Det var verkligen en av de bästa händelserna i hela mitt liv och att tänka tillbaka till konserten får mig att le, varje gång. Det är ett otroligt glädjerus som går genom kroppen varje gång jag tänker på det.

Den andra anledningen till att det blev den här bilden är för att den verkligen förmedlar vad hela den där kvällen handla om. Glädje. Att ge glädje, och få tillbaka massa glädje. Det här är en av mina favoritbilder från hela kvällen för man ser verkligen hur grymt kul dom har på scenen. Man ser verkligen hur mycket Toby Keith älskar det han gör, hur mycket han njuter av att stå på scenen och förmedla alla fina budskap till alla sina fans. Bilden är glädje rakt igenom.

Jag ser bara glädje, fina minnen och bra stunder när jag ser den här bilden. Och kärlek. Massa massa kärlek från scenen, till publiken, tillbaka till scenen, mellan alla på scenen, tillbaka till publiken, mellan alla i publiken, och upp till scenen igen. En hel evighetscirkel med massa kärlek. Musikkärlek. Countrykärlek. Warriorkärlek.

Inga kommentarer: