10 februari 2012

Does that blue moon, ever shine on you?

Jag har börjat överväga att köpa en flythalare att sova i så man inte behöver frysa som en liten gris när man vaknar på morgonen. På kvällarna går det bra för då har det ju varit liv och rörelse i rummet, och dörren har stått öppen så värme från kakelugnen har kommit in dit. Men under nätterna har jag dörren stängd så det är svinkallt i mitt rum på morgnarna. Speciellt eftersom jag har elementet avstängt.
 När jag satt och åt frukost imorrse sa termometern att det var -15,9 ute. Det var ju liksom inte som om man började frysa ännu mera då, nää. For till stan med bussen efter lunchen och när jag promenerade till mammas jobb trodde jag att jag skulle frysa sönder. Och då hade jag dubbla byxor och tjock jacka på mig.

Anledningen till att jag skulle till stan var för att jag behöver ordentliga vinterkängor tills jag ska till Sälen i mars. Jag var och kollade i två butiken men hittade inte såna jag söker, så mamma och jag for och handlade mat och sen for vi hem.

Sitter och dricker kaffe nu och väntar på att bastun ska bli varm. Hör och häpna, jag sitter mitt rum och fryser! Ovanligt. Och så tänker jag på alla tråkigheter som pågår omkring här just nu. En till från min hemkommun som dött nu. Förbaskadehelvetesskit vad planeten jorden suger! Speciellt nu. Fick höra idag att en obducentsassistent berättat att de har obducerat 23 stycken, bara i år. Och det har bara gått 1½ månad av det här året. Det börjar bli läskigt. Riktigt läskigt. Jag säger som bror ''vems tur är det nästa gång?''

Inga kommentarer: