23 februari 2012

Dag 22 - Den du alltid har roligt med

Dom här brudarna, närmast kameran. Ida och Aina. Tror inte det går att hänga utan att skratta. Pratar vi minnen, skrattar vi åt allt knas vi hittat på. Berättat vi om något någon i våran närhet gjort eller sagt, skrattar vi. Tövlar någon av oss sig när vi hänger, skrattar vi rejält! Vi.har.alltid.kul!

Vi har en speciellt humor tillsammans också, som inte alla...kanske förstår haha. Den är väldigt mycket åt det ironiska hållet. Som exempel kan vi ta när Ida och jag var i hennes gamla lägenhet och jag stod i henne säng, med datorn i famnen, och skulle gå ner från sängen och på något vis tappar fotfästet och gör vääärldens snyggaste faceplant i golvet. Ida praktiskt taget dör av skratt och mellan hon kippar efter andan har jag faktiskt ett svagt minne av att hon sa något i blandning med ''Hu-hu-huur gick det??'' Och ''Hoppas det gjorde ont!'' Det är våran standard replik när någon av oss ramlar, sparkar foten i något, slår handen, huvudet, bränner sig på något, skär sig på något, eller när vi har små catfights och bitchslappar varandra lite smått ''Hoppas det gjorde ont.''

Det är liksom alltid skratt inblandat när vi träffas och umgås. Det kan barka totalt, men ändå kan vi ligga dubbelvikta och frusta av skratt. Vi förstår oss på varandra och varandras humor(inte så svårt när man har samma humor haha!)och bara en blick, ett litet ögonkast kan på oss att garva. Mycket. Usch vilka härliga minnen som dyker upp i hjärnan medans jag skriver det här :)
Och många många fler ska det bli! Med massa skratt och flera ''Hoppas det gjorde ont'' moments!

Här är förresten en liten kul text som jag hittade på en sida förut. 
IDA, jag tänkte på dig direkt när jag läste första raden, och hur vi brukade kalla varandra bitch jämt förut!
Och jag kan riktig höra din röst när man kommer till det sista 'bitch' haha!

So you're the bitch  
that told the bitch
that I'm a bitch
well listen bitch
it takes a bitch
to know a bitch
bitch.

Inga kommentarer: