08 februari 2012

Dag 7 - Någon du saknar

 Frida. Lussan. Fupp. Fuppisen. Fuppémindre. Och alla andra övriga smeknamn som vi hittade på hela tiden :) Frida, min barndomskompis som jag blev bästaste vän med när jag var 5 år och hon 3. Vi som cyklade jämt eller hade picknickar mitt på åkrar eller i diken vid vägen. Vi som hade mest kul när vi satt under det där trädet på berget och sa hej till alla som gick/cyklade förbi. Hur kul vi hade eftersom man inte kunde se oss från vägen.

Alla gånger vi hittat på hyss och bus som mindre. Pallat äppel och plommon, fyllt badkaret så fullt så det blev översvämning i Fridas badrum. Alla konstiga och simpla lekar som enligt oss var hur kul som helst. Som att stå i högt gräs, kasta bak ett kramdjur, och sen skena runt där och leta efter det. Vad dumt det låter när man tänker på det nu haha :D Och när vi lekte butik i min lekstuga. Bästa leken ever.
 Och ja, så får jag inte glömma och nämna hur mycket vi skrattat tillsammans! När vi spelade När och Fjärran spelet och fick reda på att det faktiskt fanns en ö som hette Flugornas Herre. Då vek vi oss dubbla av skratt. När vi tältat med Becca och Lydia, när vi lekt Mary-Kate och Ashley, när vi gått på upptäcktsfärder i skogen...Ja jag tror inte det går att låta bli att skratta när vi umgås :)

Men nu är det ett tag sen...Och det är lite synd. Jag kan sitta och minnas massa grejer ibland, och sakna det så grymt mycket. Allt vi har hittat på sen vi var små skitungar som sålde gräslök i kvarteret och åt honungsmackor hos en av grannarna. Ibland vill jag bara gå tillbaka till den där tiden, allt var så simpelt då. Inga bekymmer alls liksom. Jag saknar allt som har med den tiden att göra. Men mest av allt saknar jag alla fina vänner som man var med jämt då. Saknar tiden då Frida och jag var typ oskiljaktiga och hade matchande pyjamasar när vi sov över hos varandra.

Puss på du Frida! Och för att vi alltid kommer vara Lussan & Loppan Best friends forever

Inga kommentarer: