22 februari 2012

Today when I woke up my hair looked like it had gotten gangbanged by the herbal essences volumizing team

När jag var liten rörde jag sjukt mycket på mig när jag sov. Kunde liksom vakna av att jag frös och när jag letade efter täcket hittade jag det alltid i en hög på golvet. Lakanen brukade vara hopkorvade på mitten, och på något vis lyckades jag alltid få av mig en socka i sömnen. En gång hade jag tydligen tagit av mig sockorna i sömnen också för när jag vaknade låg dom prydligt bredvid mitt huvud. Weird.
 Ju äldre jag blev ju mindre rörde jag på när jag sov. Tror jag i alla fall. Jag börjar dock misstänka nu att jag rör på mig mera i sömnen när jag är sjuk, nuförtiden. Som om det inte liksom skulle räcka att man känner sig grymt ofräsch och grisig som det är då redan. När jag vaknade imorrse hade jag inte min vanliga snedbena i håret som jag brukar. Den var väääldigt mycket mera sned. Därav rubriken, siddu.

Jag känner mig alltså flunsig idag också. Låter som ett helt halvt tröskverk när jag andas genom näsan, och det luktar snor överallt i mitt rum. Gott. Tror jag ska försöka locka upp Nova i sängen så jag kan snusa på henne istället. Och värma mig lite. Är sjukt frusen just nu och min tjockaste tröja är någon annanstans än här, där den borde bara. Och inte orkar jag stiga upp och leta efter den heller. Febertermometern har jag dock letat efter, men den hittar jag fortfarande inte. Förbannade febertermometer.

Inga kommentarer: