01 februari 2012

RunKeeper

 Alla har säkert hört talas om RunKeeper. Appen till iPhone och android mobilisar. Sen en månad tillbaka använder jag den flitigt och varje gång jag är ut och går. Jag gillar att ha koll på exakt hur långt man har gått, hur länge, och hur många kcal man gjort av med. Jag gör av med nästan 300 kcal varje gång jag är ut och går. 

RunKeeper har ju en sån där sjukt monoton robotröst som säger till när man starta, pausar, eller stoppar aktiviteten. Och mitt i allt en kväll när mamma och jag skulle gå ut och gå, börja den säga till var 5e minut hur långt jag gått, hur länge osv. Sjukt störande när den där roboten börjar snacka om minuter och kilometrar mitt i en skön låt liksom.

Ska just sticka iväg på promenad och möta mamma som kommer hem från jobb, och då kom jag på att jag måsta stänga av den där förbannade rösten i RunKeeper, vare sig det gick eller inte. Såklart gick det så nu hoppas jag att jag kan lyssna endast på massa bra musik istället för en robotröst som påminner mig om att jag gått ytterligare 5 minuter. Ser på klockan att det är dags att byta lite kläder nu, och sen sticka iväg. Fierce&Love!

Inga kommentarer: