15 juli 2010

The sun will rise

''Steg upp på morgonen, innan min dag var riktigt vaken. Oh vilken härlig dag''
Som omväxling så sitter jag ute och bloggar . Är riktigt härligt att sitta på trappan och
höra fåglarna kvittra, se solen stiga upp över trädtopparna, se en ensam koltrast skutta
fram några meter ifrån mig och se träden svaja i vinden. Det ligger ändå ett lugn över denna
lilla by den här morgonen. Även fast det är ljud och rörelse i djurriket så är det tyst och stilla
på samma gång. På natten när alla ligger och sover, så är det som att tiden står still, så
också på morgonen. Alla lägger sig och sova på kvällen för att få vakna upp till en ny dag med
nya möjligheter och händelser. Men medans alla sover, så är det tyst och stilla i byn. En bil kanske
far förbi mitt i natten och någonstans går någon hem från en fest eller en polare. Men alla går vi
samma öde till mötes. Alla kommer vi ha en ny dag framför oss med alla dessa möjligheter och
chanser. Så varför inte ta alla chanser du kan få? Jag vet av egen erfarenhet att man lätt kastar bort
dagar hit och dit. Man gör absolut inget när man hade kunnat göra tusen olika saker.

Så nu när jag sitter här med mitt täcke runt mig, inte för kylan men för mysfaktorn, och
tårna spretande utanför så tänker jag att; snart vaknar den här lilla byn till liv igen.

Inga kommentarer: