13 juli 2010

Hund

När jag har flyttat hemifrån, fått ordning på pengar och så, så ska jag köpa en hund. Skulle så gärna ha en hund nu men Mami och Papi vill inte, mest Papi som inte vill. Bror villa ha en hund redan förra året, men det sa Papi nej till. Även fast jag försvarade bror och sa att jag kommer gå ut och gå med den på dagarna och så och blablabla. Men nej, vi skulle inte ha någon hund, även fast det skulle vara brors. Papi sa bara ''Nej jag vet hur det blir sen, det kommer vara mamma och jag som får ta hand om den.'' Det suger verkligen att han inte tror på mig och Danne mera, han tror inte vi kan ta hand om en hund själva. Hur många dagar och veckor tog vi inte hand om Assi(våran gamla Tax) då när han inte var hemma då?? Ibland blir man ju bara galen..

I alla fall, en hund ska jag ha när bor själv, och flera kattor. Skönt när man får bestämma själv och så. Vet bara inte hurdan hundras jag vill ha, det finns ju så många fina. Skulle gärna ha en tax igen, men kommer aldrig hitta en så fin och snäll som Assi. Hon var verkligen den bästa hunden. Men en tax vill jag nog ha någon gång, eller någon annan fin hund. Är ju så svårt att välja! Här år några jag skulle kunna tänka mig.TaxGolden RetrieverShetland SheepdogRottweilerSchäferJack Russell Terrier
Parson Russell Terrier

Inga kommentarer: