05 juli 2010

Omogna äppelskruttar i en igenvuxen trädgård fylld med skunkar och grisar

Ne-ej, nu måste jag få skriva av mig! Som jag har skrivit mååånga gånger tidigare så bor jag ju med 3-4 pojkar den här sommaren + massa annat folk som kommer och går lite då och då. Och som jag skrev förut så är de väldigt grisiga av dig. Har just konstaterat att alla Dannes kompisar är grisiga, tjejer som killar. Nu just när jag kom hem från min hurtiga promenad och skulle gå på toa så låg det kvitton, plast och tandpetare på golvet, det var en wax-burk på toaletten och massa skit på handfatet. Lär er att städa efter er kanske? Ska ni va här kan ni ju åtminstone städa.

#1
Om man ska bo hos någon/fixa sig hos någon så kan man ju åtminstone städa efter sig.
#2 Städa upp efter er oavsett situation, efter frukost, middag och nattmat
#3 Visa lite respekt och spela inte musik allt vad ni kan när någon annan ska sova eller fortfarande sover.
#4 ....Är det inte lustigt hur ordet GRIS kommer upp i sådana här sammanhang och diskussioner?

Och så hatar jag att folk bara går in i mitt rum och lånar tandkräm, plattänger, hårtorken, hårspray och massa annat. Och jag hatar att folk går och rotar bland mina saker. Ibland undrar man om ordet ''privatliv'' förekommer i pojkars ordspråk eller om det enda orden som existerar i deras värld är öl, tjejer, bröst, rumpa, könsord och wax....

Inga kommentarer: