24 juli 2010

Barnvakt för hela slanten

Ett sommarjobb slutar, och ett annat ''börjar''. Mitt sommarjobb som städerska på Geta skola tog slut idag, i Augusti får jag hämta min lön. Och idag kom Scott hit, eller egentligen är alla mina fyra syskonbarn här i Geta men jag har Scott här hemma och flickorna är nere på stugan med mormor/farmor och morfar/Kenneth. I alla fall så var jag nere på stugan och åt och efter maten skjutsa Mami hem Scott och mig. Kvällen har bestått av lite lek och en lite trött och ledsen Scott. 20:30 börja jag göra Scott färdig för natten och 21:00 somna han så snällt så. Så nu ligger han och sussar så sött i sin säng och jag sitter och knaprar lite cornflakes och kollar på tv. Ska också försöka gå och lägga mig slage med tid ikväll, men vi får se hur bra det lyckas.

Inga kommentarer: