10 december 2011

Wherever you are, I'm never far

Jag skrev det aldrig här igår, men på facebook nämnde jag att jag stått i köket 10½ timme. Helt sjukt. Var så trött sen så somnade 21:00 och sov sen 10½ timme. Tog igen arbetet i sömn, om man säger som så. Idag har jag också stått i köket, inte fullt lika många timmar, men sjukt många idag med. Det har gått bra, det har gått på skit, jag har varit glad, jag har varit sur, jag har skrattat och skämtat, jag har varit förbannad så jag bara fräst åt mamma(förlåt mamma!)Jag har varit lite mera sur och förbannad, innan jag kom på att det var märket på vispgrädden det var fel på. Varken tryfflarna eller kolorna villa stelna, men dom tryfflarna jag gjorde först, och med en annan sorts grädde, stelnade på de två timmar det stod att det skulle ta i receptet.

Nu har jag i alla fall dubbelsats av en sorts tryffel eftersom dom övriga tre bara blev blaj. Tre satser kola, kladdmuffins, mjuk pepparkaka,kolagrottor och polkabräck. Tror jag klarar mig ett tag imorgon på julmarknaden. Ska för övrigt bli kul att se vad alla andra har hittat på! Har hört att det är grymt många getabor som ska vara med och sälja :) Kul! Måste väl skramla ihop lite pengar också, för något måste man ju köpa. Det är nästan ett måste haha.

Men nu ska vi se först om det blir någon sömn med 10½ timmars sömn från föregående natt, fullmåne ute +fyra kattungar och en hispig kattmamma i rummet. Kan ju börja med en film i alla fall, och se om man somnar till den. Brukar ju lyckas nästan varje gång. Men bara nästa.

Just det! Har inte fört över alla bilder från de senaste dagarna från kameran till datorn, så dom kommer upp här vart efter tror jag. Har helt enkelt inte haft tid. Kan i alla fall bjuda på en liten julig bild! Den kan ni titta på medans jag ser på lite film. Puss och kram! :) Sov sött!
Kamera: Nikon D3100

Inga kommentarer: