03 december 2011

Drömtydning

Måste bara börja med att skriva som jag gjorde på facebook ''Fyäckelpäckel vad det var skönt med powernap tidigare! Nu är huvudvärken nästan borta.'' Och lite kaffe sen när man vaknade, så var man som en ny människa. Nå, nästan i alla fall. Nu kittlar det i bröstet istället så jag hostar stup i kvarten. Och så värker det också, både när jag hostar och när jag inte hostar. Trevlans.

Men det var inte jag skulle skriva om. När jag hade den där powernapen på dryga 1½ timme, så drömde jag att jag var på min gudfars begravning. En av mina gudfadrar, han på pappas sida. Och han är långt ifrån död så jag vet inte alls varför jag drömde om hans begravning. Mamma och pappa var på begravning idag(som jag skulle ha varit med på om jag inte skulle ha haft den där nedrans huvudvärken), men det var verkligen inte min gudfar. Det var...ja, för att göra det som mest krångligast så var det min farbrors frus pappa. Och för att göra det enklare, så var det min farbrors svärfar, eller mina kusiners morfar. 
 Hur som helst, medans jag väntade på att kaffet skulle koka klart, så gick jag och tittade i mammas drömtydarböcker om begravningar, men där stod det bara om vad det betydde om man drömde om sin egen begravning(uppmuntrande läsning, eller vad säger ni?) Google is your friend, så jag hittade en sida där det stod kort och gott att ''En dröm om begravning betyder oftast födelse eller bröllop istället. Kan också vara ett bevis för din inre oro och stress, som snart efter drömmen kommer minska.'' Jag ska varken gifta mig eller få barn, så det måste ha något med det senare alternativet att göra. Jag har faktiskt känt mig lite småstressad för flera saker på sistone, så får väl se om det minskar efter den här drömmen. Det står ju att det ska göra det. Annars är det en hel hög med ljugapor, dom som skrivit det. Men för att vara lite snällare kan jag väl skriva att dom är en hel hög med söta ljugapor.  Happy now? Apor är ju faktiskt ganska söta...

Inga kommentarer: