08 december 2011

Julgodis på rullande band

Det är först nu som jag haft tid att sätta mig ner och skriva lite här. Nej nu ljög jag, men strunt i det! Har stått i köket hela halva dagen och lagat lite gott skit till julmarknaden på söndag. Lite olika tryfflar, och så en pepparkakskola som bor ute på trappan inatt och stelnar så den går att klippa i bitar imorgon.

Ska fortsätta att baka imorgon, har en del kvar att slänga ihop. Men först och främst måste jag rulla lite tryfflar så dom är klara inför helgen. Har två satser tryfflar i kylskåpet som går igenom den där stelningsproceduren som är så olidlig att vänta på. Bra att det kan står över natten då. Ju längre dom står, desto bättre!
 Har en tryffelsort kvar som ska slängas ihop imorgon, och så måste jag göra en till sats gräddtryffel, och kanske av dom andra också. Får se hur långt jag kommer på 3 kakor mörkchoklad, 2 kakor vitchoklad, och 7 dl grädde.

Men nu är det mest sängen som gäller! Är helt slut efter den här dagen. Har nämligen inte bara hunnit med att baka, utan tagit in tvätt, hängt upp den, och cyklat 6 km på motionscykeln. Det gäller att hålla igång hela dagen, när man en gång fått början liksom. Men som sagt, nu ska jag krypa under täcket och kolla lite slasher-äckel-skräckfilm tills jag somnar. Mysigt, eller vad säger ni.... ;)

Och just det, mår mycket bättre nu också, som ni kanske märker. Inga depressions känslor kvar nästan, men man ska väl inte säga något egentligen, det brukar alltid gå på skit då liksom.

Inga kommentarer: