23 december 2011

En shopaholics bekännelser/The secret dreamworld of a shopaholic

Rebecca Bloomwood har en fantastisk våning i ett av Londons trendigaste områden, en hel hop glamorösa vänner, och en garderob som är fullproppad med moderiktiga plagg. Det enda problemet är väl att Rebecca egentligen inte har råd med något av detta. Hennes arbete som reporter på en finanstidning tråkar inte bara ut henne, det är också väldigt dåligt betalt. Och på sista tiden har Rebecca gång på gång fått påminnelser på räkningar som hon inte kan betala. Hon försöker skära ner sina utgifter, skaffar sig till och med extrajobb. Men alla försök misslyckas. Rebeccas enda tröst är då att shoppa...bara köpa något litet...något som hon känner att hon måste ha...
 Kan Rebecca någonsin fly sin drömvärld, hitta äkta kärlek och återfå kontrollen över sina kreditkort?

Kul bok med precis min sorts humor! Men hör och häpna, den här boken var också svår att komma in i. Det har varit så med precis alla böcker jag läst på senaste...Jag fattar inte. Eller nej förresten, dom två jag läste före den jag läser nu, dom var lätta att komma in i. Men dom är var skriva på vers också, så det kan ha något med det att göra...

Hur som helst, en shopaholics bekännelser var bra bara man kom förbi det där långtråkiga i början av boken. Såg filmen efter att jag läst boken också, och den var helt okej. Inte lika bra som jag hoppats på, men helt okej.

Inga kommentarer: