03 december 2011

Är man snäll så är man

Brorsan sitter och spelar och gapar för fullt i sitt rum. Jag ligger på min säng och laddar ner filmer som ett tok.

Bror: Laddar du ner?
Jag: Jo. Vadådå?
Bror: Kan du sluta, eller sätta på paus?
Jag: Varför det?
Bror: För att jag spelar..
Jag: Ja, och jag behöver filmer.. (vadå småtrotsig lillasyster??)
Bror: Men kan du inte sätta på paus? Det skulle vara jättegulligt.
Jag: ......Okejdå.

Ja nu är det ju så när ens bror ber en så snällt, och till och med använder ordet ''gulligt'' så måste man ju göra honom till lags. Och sen är det ju inte så lätt när man har så nedrans svårt att säga nej också. Men det kliar i mina fingrar just nu...
 Vanligtvis så finns det inga, och då menar jag verkligen inga filmer att ladda ner. Inget som lockar, inget som låter skoj. Men just idag har jag hittat...vänta, jag måste räkna...13(!!!!)filmer jag vill ladda ner. Varav en egentligen är en collection mapp med 7 filmer i samma serier(nej det är inte Harry Potter.)och två andra som egentligen är samma film med den ena är en remake.

Som sagt, det kliar i mina fingrar eftersom jag vill ladda ner alla de här filmerna nu nu nu! Jag är i behov av filmer och tv-serier just nu. Det börjar närma sig jul och det betyder att de är säsongsuppehåll i varenda en tv-serie på tvn. Och det betyder att Julia blir rastlös. Så om brorsan skulle vara snäll och sluta spela snart så jag kan ladda ner mina filmer, så skulle jag bli himla glad!
Låna hem. Jag menar låna hem filmer från internet. Man får ju inte ladda ner, det är ju olagligt.
Fy skäms på er som gör det! Men låna hem filmer, ja det, det får man. Jo. Sådeså!

Inga kommentarer: