27 december 2011

Sammanfattning av julhelgen!

Det har inte varit så aktivt här under julen, som ni kanske märker/har märkt. Det har mest att göra med att vi brukar ha ett sorts dator förbud när det är jul. Hur kul är det om alla sitter vid varsin dator och facebookar, bloggar eller twittrar liksom? Nej just det. Kör väl en sammanfattning av dom senaste dagarna nu då istället. Ska försöka vara kortfattad, men jag lovar inget.

Fredag 23/12.
Åt tomtegröt.

Lördag 24/12.
Började dagen med en promenad med mamma, pappa och Jocke. Hem och fixa upp sig lite och sen gick mamma, pappa och jag till kyrkan. Ett litet måste på julafton, det är så stämningsfullt och mysigt! Gick hem och packade ner allt vi skulle ha med oss, och begav oss sen mot systeryster där vi skulle fira julen med hennes familj, hennes mans mamma, pappa och syskon +morföräldrar. Var fullt hus med andra ord. De enda som saknades var bror med familj som firade julen hos brors pappa i år.
 Kollade på Kalle Ankas jul med systerdottern först, hon praktiskt tagit drog mig dit så fort jag kom innanför dörren haha. Åt massa god julmat runt bordet i köket med allt folk. Riktigt mysigt och roligt, blev många skratt. Runt 19:30-20:00 kom tomten och delade ut lite julklappar. När han gått delade systerdottern ut resten. Tror ni kan tänka er vem som fick mest. Hon heter Felicia, är 6 år och dotter till min syster haha. Jag fick i alla fall några julklappar. Och runt köksbordet efter julklappsutdelningen och studerandet av Felicias julklappar, kom på sätt och vis en till julklapp medans vi drack kaffe med avec. En julklapp som var lite till alla på samma gång kan man säga. Nog om det, for hem runt 23:30 och väl hemma vart det att sitta uppe en liten stund innan ögonen började gå i kors och det var dags att krypa ner i  sängen. Var en jätte bra jul med god mat och fina människor :) Gillar.

Söndag 25/12
Började återigen dagen med en promenad, med samma människor som dagen före. Efter det kom mormor, morfar, syster med familj, och äldsta bror med familj hit. Drack glögg och varm äppelsaft och kaffe, åte lite, sötsaker för de andra och lite knäckarnötter för mig, som jag kallar dom. Flyttade ihop köksbordet med ett annat borde sen satt vi nästan hela bunten där och tjockade i oss ännu mera julmat. Alla for hem relativt tidigt, och efter det satt sig jag, mamma, pappa och Jocke i soffan och kollade på inte en, men två filmer! Först strandvaskaren och sen Midsommer. Riktigt bra filmer. Kröp i säng lite tidigare, men inte mycket.

Måndag 26/12
Myste runt i mjukisbyxor och konsert tisha hela dagen. Sov en stund på soffan, låg under täcket och läste och lyssnade på musik. Slötittade med ett halvt öga på tv, och låg med täcket upp till hakan och halvsov med musik i lurarna. Lugnt och slött slut på julhelgen. Men det behöver ju inte betyda att man inte tjockade i sig ännu mera julmat när det var dags för middag! Man kommer ligga i matkoma i ett helt år efter den här julhelgen ju. Kan säga att jag tröttnat lite på Janssons frestelse nu...

Det var den julen det! Nu är det bara ett år tills nästa.

(Bilder kommer någon annan dag. De ligger i fortfarande i kameran och väntar på att läggas in i datorn, redigeras lite och publiceras här. Too bad, dom får vänta några dagar. Faktiskt.)

Inga kommentarer: